طبيعت در رامهرمز
 
هرگز زانو نخواهم زد،حتی اگر سقف آسمان کوتاهتر از قامتم باشد.
جاذبه هاي گردشگري در رامهرمز
 
 
8 / 1 / 1392برچسب:طبيعت , رامهرمز, :: 10:32 ::  نويسنده : آرين

 

مهمترين منابع آبي شهرستان رامهرمز را آب هاي سطحي و رودخانه ها تشكيل ميدهند اين رودخانه ها عبارتند از رودخانه هاي: آب دره، نج، آب رازك، ابوالفارس، اعلا، بابا احمد، تلخ، تنگ اناري، تنگ تلخ، تنگ سيلو، تنگ كوشك، تنگ نايب، جزاحي، خور، دره ديم خركن، دره سليماني، دره شمولي، دره قير، رامهرمز، سمه، سور، دزگيلي، شور، صندلي، كندك، گزين، گوپال، لوداب، ليرآب، مارون، ماله، نهر قطراني، نهر گاهن. رودخانه اعلا از كوه هاي منگشت در شمال شرقي رامهرمز سرچشمه گرفته و پس از آبياري نمودن قسمتهايي از اين شهرستان به رود مارون ميريزد. رود مارون كه از شعبات رودخانه جراحي به شمار ميرود از كوه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد سرچشمه ميگيرد و در شهرستان رامهرمز با شعبه ديگر به نام زلال درآبادي كلات شيخ تلاقي يافته و تشكيل رودخانه جراحي در شهرستان شادگان را ميدهد. در محلي به نام خوردورق شاخه اي به نام شادگان از آن منشعب ميگردد و خود جراحي در خورموسي به خليج فارس ميپيوندد. بابا احمد يك رود دائمي به طول تقريبي 45 كيلومتر است كه از دامنه كوه مقر در 45 كيلومتري شرق جنوبي رامهرمز سرچشمه گرفته و به نام تنگ نايب رو به جنوب روان ميشود و پس از آميختن با يك ريزابه بزرگ شرقي به رودخانه بابا احمد تغيير نام ميدهد و به رود مارون ميريزد. تنگ تلخ يك رود فصلي به طول 12 كيلومتر است كه از دامنه كوه آوشتون در 41 كيلومتري جنوب شرقي رامهرمز سرچشمه گرفته و به رود ابوالفارس ميريزد. ابوالفارس يكي رود دايمي به طول 35 كيلومتر است كه از دامنه غربي كوه قلعه نجف در 30 كيلومتري شرق جنوبي رامهرمز سرچشمه گرفته و به نام آب دره نج رو به جنوب غربي سرازير ميشود و كوه دشت كلاب را دور ميزند و پس از مخلوط شدن با يك ريزابه نسبتا بزرگ شرقي به رود ابوالفارس تغيير نام مييابد و در 33 كيلومتري جنوب شرقي رامهرمز به رودخانه مارون ميريزد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

با عرض سلام و خير مقدم به بازديدكنندگان محترم ، در اين وبلاگ سعي كردم كه ضمن معرفي آثار باستاني و جاذبه هاي گردشگري امكاني فراهم گردد تا مسافران محترم راحت تر بتوانند مكانهاي مورد نظر خود را بيابند. با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مناطق گردشگري رامهرمز و آدرس romez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 41145
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1